pondělí 27. ledna 2014

PRVNÍ DEN s Cambridge Weight Plan

Dnes máme 27. ledna 2014. Tento den odstartoval novou etapu mého života. Rozhodla jsem se změnit svůj styl stravování a snížit velkou nadváhu, se kterou se potýkám již od dětství. Po nejrůznějších více či méně (spíš méně) úspěšných pokusech o zhubnutí jsem se odhodlala k tomu, aby mi k vysněné váze dopomohla Cambridge dieta.

Od 1. ledna se mi zdravějším a pravidelnějším stravováním podařilo shodit asi tři kilogramy. Jde to velmi pomalu, člověk musí hodně plánovat, přemýšlet a snadno sklouzne k nějakým prohřeškům kvůli špatnému naplánování jídla nebo náhlé změně programu během dne. To se stávalo i mně a často jsem ztrácela tu správnou motivaci k pokračování.

Na C.D. se mi líbí slibovaný rychlý úbytek váhy, kdy je ale zachována svalová tkáň a potřebná energie je brána především z vnitřního (zdraví nejvíce ohrožujícího) tuku, kterého mám podle speciálního měření opravdu požehnaně. Díky pytlíčkům s vyváženým instantním jídlem nemusím přemýšlet, co si koupím, aby to bylo vyvážené, nepříliš kalorické a co nejzdravější. Nemusím řešit, zda mám čas si uvařit a jak to všechno s potravinami udělám, jelikož jsem omezena možnostmi studentské koleje. Stačí přidat vodu, zamíchat a dobrota je na světě, i s všemi potřebnými živinami, které mé tělo vyžaduje.

Takže tolik k teorii :-)

1. DEN

První konzultaci v pražském centru jsem měla domluvenou na 11. hodinu a trvala přibližně hodinu plus pár minutek navíc. Sice jsem předpokládala, že na mě budou všichni milí a usměvaví, ale to, co jsem zažila v oné hodinové konzultaci, překonalo má očekávání. Mojí poradkyní se stala Monika Burešová. Vše mi velmi srozumitelně vysvětlila, zasvětila mě do hlavních principů C.D., zvážila na přístroji InBody, změřila míry a také vyfotografovala celou postavu, abych mohla lépe sledovat pokroky. Její přístup byl naprosto ukázkový. Nebyla jsem v podobném "hubnoucím" centru poprvé, ale zato jsem si poprvé připadala jako kdyby se vše točilo kolem mě. Necítila jsem se jako "další paní na holení", ale jako někdo, na kom paní poradkyni opravdu záleží, na koho se bude skutečně těšit a koho bude s radostí podporovat. Po celou dobu konzultace vládla v místnosti příjemná až kamarádská atmosféra plná vlídnosti a úsměvu na rtech.
Po důkladném prozkoumání mých výsledků z měření přístrojem InBody jsme se domluvily na množství a příchutích jednotlivých pytlíčků s polévkami, kašemi a koktejly tak, aby vyhovovaly mým chuťovým buňkám. Vynechala jsem tak proto například pórkovou polévku či kapučínový koktejl, který by mé chutě opravdu neuspokojil.

Nakonec už zbývalo jen domluvit další termín zase za týden, převzala jsem tašku s dvěma velkými krabicemi plnými pytlíčků na 14 dní, pak také šejkr a knížečku s návodem.

Po příchodu zpět na kolej mě čekalo první jídlo. Zvolila jsem zeleninovou polévku, které mám v krabici nejvíc. Uvidím časem, jak budu nebo nebudu s polévkami bojovat, jelikož nejsem příznivcem "polévek z pytlíku". Nicméně zeleninová polévka mě poměrně překvapila. Byla velmi dobře dochucená, chuťově celkem výrazná nemohu říci, že by mi nechutnala. Po chvilce jsem cítila, že je polévka bohužel krapet pikantnější, než bych očekávala, avšak snědla jsem ji bez problémů a cítila jsem se značně nasycena.

Asi po hodině jsem jela do školy na výuku a zpět na koleji jsem byla zhruba za dvě hodiny. Po cestě tramvají už jsem dostávala velký hlad a tak jsem si po návratu dala polovinu dávky čokoládového koktejlu s mátou. Koktejl můj hlad zahnal, avšak ne na dlouho. Je to zhruba dvě hodiny a já už zase "padám hlady". Snažím se zahnat tyto pocity vodou, což je jen ku prospěchu procesu hubnutí. Čeká mě teď +- asi hodina práce do školy, tak se nemohu dočkat, až se zase vrátím na pokoj a udělám si druhou polovinu výtečného čokoládového koktejlu.


Už se těším na další dny a ochutnávání nových a nových příchutí :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat